• özdemir asaf şiirleri

    24.
    YUVARLAĞIN KÖŞELERi

    Aşka gönül ile düşersen yanarsın.
    Zeka ile düşersen kavrulursun.
    Akıl ile düşersen çıldırırsın.
    Duygu ile düşersen gülünç olursun.
    Aşka düşmezsen kalabalığa karışırsın, ezilirsin.
    Sersem sersem bakınıp durma bir yol seç.

    Özdemir ASAF
    4 ... fikrimin ince gulu
  • erkekler zeki kadınları asla aldatmaz

    19.
    Ömrümsün diyen kelebeklerin
    Aklımdasın diyen balıkların dünyasıdır evet.
    4 ... fikrimin ince gulu
  • günün şarkısı

    2746.
    https://youtu.be/UkPHMqalWls
    1 ... fikrimin ince gulu
  • kim ki duk

    63.
    güney kore nin aykırı ve asi yönetmeni. alaylı ya da mektepli herhangi bir sinema eğitimi almamış hatta ailesinin maddi sıkıntıları nedeniyle temel eğitimini bile tamamlayamamıştır. tamamen kişisel sinema dehasıdır. çok zor bir hayat ve ağır fabrika işçiliği paralı askerlik sonucu biriktirdiği üç beş kuruşla resim eğitimi almak için fransa ya gidip bir süre sokaklarda evsiz olarak yaşadıktan sonra ülkesine geri döner ve film çekmeye karar verir. o saatten sonra sadece film izler ve senaryolar yazar. sonra o neredeyse hiç alt yazısı olmayan olağanüstü aykırı filmlerini çekmeye başlar. ilk izlediğim filmi (Bkz: bom Yeoreum Gaeul Gyeoul Geurigo Bom)dir. ilk 20 dak. filmin gerçekten altyazısı olmadığını anlamadım o derece.

    filmlerinde dört temel duygu işlediğini hayatında zaten bu dört temel duygu üzerine yaşandığını söyleyen yönetmenin filmlerinde herhangi bir yönetmenin veya akımın izlerine rastlamak mümkün değildir. Şahsına münhasırdır. bundan mütevellit ülkesindeki sanatçılar tarafından üvey evlat muamelesi görmüştür. venedik film festivalinden ilk ödülü gelene kadar ülkesinde ve uzakdoğu sinemasında da kabul görmemiştir. gerek tarzı gerek kişiliği yüzünden hala da gördüğü söylenemez. tarzına grotesk deniliyor kabul etmiyor. ben de katılmıyorum hiçbir filminde tarife uyan kaba ironik bir alay görmedim. ölüm yalnızlık intikam ve nefret. ağır acı bir yalnızlık içerir filmleri. diyologsuzluğun asıl amacı da budur fikrimce kahramanlar yalnızlıktan konuşmayı unutur hale gelmişlerdir adeta. duygular uçtadır. bazı sahneleri kaldırılabilir ölçüde değildir.

    arirang isimli kendi kendine bir çeşit terapi yaptığı enteresan bir belgesel filmi vardır. çekim esnasında ölüm tehlikesi geçiren bir oyuncusunun suçluluk duygusu nedeniyle majör depresyona geçirir. filmleri gibi kendide marjinal olan yönetmen kendini bir dağ evine kapatıp bu belgeseli çeker. izlendiğinde ağır bir psikozun içinde olduğu belli olan kim ki duk bu depresyondan kolay çıkacakmış gibi de durmuyor.

    bu yazıyı niye yazdım ünlü yönetmen erden kıral ın gece isimli nurgül yeşilçay mert fırat ve ilyas salman ın oynadığı benimde başarılı bulduğum filmini izledim. filmin insanın içini acıtan, yüreğini burkan, filmi özetleyen vurucu o en son sahnesi kim ki duk un çok bilinmeyen ama benim en çok sevdiğim bad guy filminin birebir kopyasıdır çok şaşırdım. özcan deniz neyse ama erden kıral a yakışmaz fikrimce.

    sinemanın van gogh udur kim ki duk. her bir filmi bir kitabın konusudur. yeraltı masallarıdır. mamafih ölümünden sonra filmlerinin kıymeti ve benzersizliği anlaşılacaktır. radikal özgün az kelimeyle çok şey anlatan aykırı asi biraz deli yönetmenin tr altyazılı birkaç filmi.

    bad guy
    Bin Jip
    Bom Yeoreum Gaeul Gyeoul Geurigo Bom
    Pieta
    Hwal
    Samaria
    Shi Gan
    Bi Mong
    Soom
    Seom
    Arirang
    8 ... fikrimin ince gulu
  • hasan ali toptaş

    96.
    mistik ve büyülü bir dili olan çok değerli postmodern yazarımızdır. gölgesizler adlı muhteşem kitabı büyülü diliyle bir masalın içine çekiverir alır sizi dali tabloları gibi soyut somut gerçek hayal birbirine karışmıştır. filmide çekilmiştir. hayranı candan erçetin de filmde oynamıştır. ama kitap bambaşkadır. aynı zamanda şairdir.

    yalnızlıklar 1

    Neresinden bakılırsa bakılsın
    her cümlede bir çift göz vardır
    ve her noktada bir insan.

    O insan ki, bakar bize ve ötemize
    ve o insan ki, giyindiği zamanın gerisinden sorar
    hep kaygılanır, duraksar ve sessizdir.

    Ve geldim demenin bir sessizliği varsa
    öpüşelim demenin,
    sen hâlâ gitmiyor musun demenin
    ya da ölmek istemenin bir sessizliği varsa
    kelimeleri de vardır sessizliğin
    duruşun kelimeleri vardır
    bakışın kelimeleri vardır
    bakışın, uzanışın
    gülüşün…

    Ama, yalnızlığın kelimeleri yoktur.
    O, bütün kelimelerden oluşmuş bir kelimedir.

    Hasan Ali Toptaş
    8 ... fikrimin ince gulu
  • mahur beste

    53.
    Bitmez sazların özlemi daha sonra daha sonra
    Sonranın bilinmezliği bir boyut katar ki onlara
    Simsiyah bir teselli olur belki kalanlara
    Geceler uzar hazırlık sonbahara.

    https://youtu.be/EVwYvmoG8Ms
    5 ... fikrimin ince gulu
  • yazarların favori çizgi film dizi müzikleri

    54.
    Alaadin

    Sünger bob.
    1 ... fikrimin ince gulu
  • evlenmek

    648.
    evlenmek
    9 ... fikrimin ince gulu
  • sevilen kızın sizi sevmesiyle değersizleşmesi

    17.
    Arzunun nesnesine değil arzunun kendisine olan bağlılığın ayırdını kavrayamamış doyumsuz ego durumudur.

    Kaynağı 0-1 yaş oral döneme bağlı güvensizlik ve tatminsizliktir.

    Aslında Altında yatan değersizlik duygusudur.
    6 -1 ... fikrimin ince gulu
  • postmodern bir yazar

    5.
    Çok naif entellektüel ve duygusal bir yazardır. Kitap alıntılarını ve entry lerini çok değerli buluyorum.

    Başarılar dilerim umduğu gibi bir iş bulabilmesi dileğiyle.
    8 -3 ... fikrimin ince gulu
  • hayatin anlami

    14.
    hakikati anlayamazsın
    ancak parçası olabilirsin.

    (itirazım var filminden)
    5 ... fikrimin ince gulu
  • günün şarkısı

    2743.
    https://youtu.be/Kya3c4WJZAk
    3 ... fikrimin ince gulu
  • sözlüğe üye olma amacı

    3.
    Sağolsunlar bazı çok değerli yazarlardan birşeyler öğreniyorum.

    Kendime okumayı ve dinlemeyi sevdiğim şeylerden arşiv yapıyorum.

    Bazen de çok gülüyorum.
    10 -1 ... fikrimin ince gulu
  • gecenin şarkısı

    25257.
    https://youtu.be/w-GvHSt9Onw
    3 ... fikrimin ince gulu
  • transaksiyonel analiz

    5.
    neden hayatta bazı insanlar hep kurban bazıları ise kurtarıcıdır. eric berne nin bu sorusudur ta in çıkş noktası. bazıları da yargılayıcıdır. neden bazı şeyler hep aynı insanların başına gelir? amerikan güzeli filminde film boyunca hep tekrar eden bir cümle vardı. kurban gibi hissedersen kurban olursun. ya da nuri bilge ceylan ın kış uykusu filmindeki üç ana karakter gibi. aydın kurtarıcı nihal kurban necla yargılayıcı.

    psikolojik kuramlar arasında yer alamamış salt bir analiz olarak kalmış yetişkin eğitimlerinde iletişim teknikleri olarak değerlendirilmiş ta oldukça enteresan şeyler söyler bize. günlük hayatta insanların iletişimde farkında olmadan kullandıkları üç ego durumundan bahseder. yetişkin çocuk ve ebeveyn ego durumları. adlarından anlaşılacağı gibi bunların içinde doğru olan ego durumu yetişkin ego durumudur. ebeveyn ego kollayıcı ve eleştirel çocuk ego itaatkar veya asidir. karşımızdaki çocuk ego durumuna geçtiğinde iletişime devam edeceksek ebeveyn ego durumuna geçmek durumundayızdır mesela veya tam zıttı. günlük hayatta tekrar tekrar bu üç ego durumuna girer çıkarız her birimiz. bir taraf pes edinceye kadar. yani taraflardan biri ebeveyn veya çocuk olmaktan sıkılınca iletişim sekteye uğrar yani berne in tabiriyle şalter iner. doğru iletişim yetişkin-yetişkin ego iletişimdir. şartların farkında sorumluluk alan ego durumu.

    berne göre farkında olmadan biz insanlar psikolojik oyunlar oynarız evet yetişkin-yetişkin ego durumu olmayan tüm iletişim için tam olarak bu kelimeyi kullanır. hayat boyu tekrar ettiğimiz bu oyunlarla bir yazgı belirleriz kendimize ve aynı hataları yapar dururuz. hayatımızın çok erken yaşlarında kendimiz için belirlediğimiz bu yazgıları oynarız shakespeare in dediği gibi hayat sahnesinde. çılgın adam eric berne ve öğrencileri üşenmeyip bu oyunların yüzlercesinin analizini yapmıştır. dilimize çevrilmiş hayat denen oyun adlı kitabında günlük hayatta sık oynanan belli başlı oyunları anlatır.

    ülkemizde çok rağbet görmeyen ta ile ilgili birkaç kez üstün dökmen in birşeyler gevelediğini duydum. lakin yetersiz. doğru düzgün tek yayın prof. füsun akkoyunlu nun yazdığı transaksiyonel analiz kitabı. kitapta bu enteresan analizle ilgili daha pek çok şey bulunabilir.

    eric berne derki: her insan prens ve prenses olarak doğar sonradan kurbağaya dönüşür.
    10 ... fikrimin ince gulu
  • günün şarkısı

    2739.
    https://youtu.be/qJV4bOXs...G8EIKkeLRTPH97sAU60gnwsvm
    1 ... fikrimin ince gulu
  • 8 mart dünya emekçi kadınlar günü

    841.
    bkz: (#35953683) fabrikaya kapatılarak yakılan emekçi arkadaşlarını protesto etmek isteyen işçi kadınlar sabo terliklerini polislere fırlatarak eylem yaparlar. dünya literatürüne bu eylemle giren sabotaj kelimesinin hikayesi budur.
    3 ... fikrimin ince gulu
  • 8 mart dünya emekçi kadınlar günü

    837.
    Kadın Telakkisi

    Kimi der ki kadın
    Uzun kış gecelerinde
    Serip bir döşek gibi
    Yatmak içindir.
    Kimi der ki kadın
    Yeşil bir harman yerinde
    Dokuz zilli bir köçek gibi
    Oynatmak içindir.
    Kimi der ki, hamur yoğurur.
    Kimi der ki, çocuk doğurur.
    Her ağızdan bir söz:
    Kimi der ki, ilk göz ağrım.
    Kimi der ki, onunla dolu bağrım.
    Kimi der ki, bunca yıldır yaşıyorum ayalimdir.
    Kimi der ki, boynumda taşıyorum vebalimdir.

    Ne bu,
    Ne şu.
    Ne öyle,
    Ne böyle.
    Ne döşek,
    Ne köçek.
    Ne ayal,
    Ne vebal…
    O benim;
    Kollarım, bacaklarım, dudaklarım,
    Ve başımdır..
    Yavrum, anam, öz kardeşim, karım,
    Hayat arkadaşımdır...

    nail vahdet çakırhan

    unutulmaması gerekir ki bir kadın bir erkeğin ilk annesidir. sonra kadını ve şansı varsa kızı olur. tüm kadınların dünya kadınlar günü kutlu olsun.
    6 ... fikrimin ince gulu
  • günün şarkısı

    2734.
    https://youtu.be/nPHzP-lrXBU
    2 ... fikrimin ince gulu
  • matematiğin en zevkli konuları

    150.
    2.derece fonksiyon analiziyle başlayan analitik tüm konular türev integral matris det dizi vs.

    Olasılık bide tabi.
    6 -5 ... fikrimin ince gulu
  • yeni şeyler getiriyorum